21.9.09

~Hedera hibernica~

.

Dit is ‘n Hedera hibernica, hij staat al meer dan 10jaar
in onze achtertuin, en ieder jaar rond deze tijd beginnen er
zich bloemen te ontwikkelen aan de plant!

This is the Hedera hibernica, standing over 10 years
in our backyard now, and each year the plant is blooming!
 
 


De bloemen verschijnen in de herfst, erg rijk aan nectar,
een belangrijke late voedselbron voor bijen en andere insecten.

.
 
The flowers appear in autumn, very rich in nectar,
an important late food source for bees and other insects.

.
Afbeelding 009.

6 opmerkingen:

Mary zei

Hi Anna, your blog is beautiful! Thank you for your kind comment on my blog, and I please do feel free to link to mine. :)

Mary
www.dearlittleredhouse.blogspot.com

Bonjade zei

Prachtig hoor deze foto's.
Die vlieg zo mooi in beeld.
Fijne avond

Unknown zei

Leuk, was een tijdje niet op visite geweest. Molverhaal is prachtig en de bonte specht komt momenteel weer dagelijks aan de pindakorf hangen, zodat ik hem of haar, daar ben ik nog niet uit, goed kan bekijken. Nou zijn alle dieren leuk als ze klein zijn, maar zo'n molletje is ook alleraardigst. Heb je die zelf gefotografeerd. Heb trouwens wat gevonden op de molshopen. Mijn echtgenoot trapt ze dagelijks allemaal weer in en glad. Door dit niet te doen, loopt hij graag zijn oude gangetje en steekt zijn kopje graag door het zelfde gat. Hij mag eens een keertje een nieuwe maken, maar volgens mij zijn ze van origine lui, ik heb in ieder geval heel wat minder molshopen nu ze niet meer met de grond gelijk gemaakt worden.
Lieve groet, Marja

Anoniem zei

Dit vind ik ook echt een gave plant,je kunt erzo geweldig mee bloemschikken en oh die vlieg erop,dat beeld vind ik ook mooi,doet het altijd zo goed in de buurt van groen,ik heb eerst 2 linken in mijn blog gezet,zodat ik beter zie wat je post,groetjes Joke.

cindy-stitches-n-stuff.blogspot.com zei

Sweet Anna

I was wondering where the animal was at first when I started looking at you post. Then I saw the fly. Your so cool.

Have a nice evening

cindy@stitches

Unknown zei

Great photos!! I just look at this plant yesterday...so funny...