17.6.10

~In Memorial!

Ze werd geboren op  28 August 28, 1915
en is overleden op 18 Juni 2008
Ze was een Amerikaanse Illustrator en kinderboekenschrijfster.

Born August 28, 1915  and Died June 18, 2008
She was an American illustrator and author
of children's books.

Ze stond bekend als exentriek!
Vanaf een jonge leeftijd
was ze geïnteresseerd in huisnijverheid.
Ze excelleerde in koken, inblikken,
het maken van kaas, kaarsen dompelen,
weven, zeep maken,
poppen maken en breien.
ijs maken en nog vele andere vaardigheden.
Zoals iedereen die heeft gegeten bij Tasha Tudor,
is het ermee eens..
haar kookkunsten zijn onovertroffen.

Ze verzamelde eieren van haar kippen in de avonden,
gekookte en gebakken met verse melk van geiten,
en gebruikt alleen verse of gedroogde kruiden uit haar tuin.
Tasha Tudor was bekend om haar Afternoon Tea partijen.
Ze woonde zelfs zonder stromend water
tot haar jongste kind vijf jaar was.

Sinds Ik over haar gehoord en gelezen heb,
heb ik grote bewondering voor haar!
En op één of andere manier voel ik mij verbonden, en
Haar manier van leven trekt mij ook bijzonder…
Ik heb eerder over haar gepost
hieronder de links..

~ LINK HIER ~     ~ EN HIER ~

Tasha&hergoat

From a young age Tasha Tudor was interested in
the home arts. She excelled in cooking, canning,
cheese-making, ice cream making and many other
home skills. As anyone who has eaten at Tasha's
would know, her cooking skills were unsurpassed.
She collected eggs from her chickens in the evenings,
cooked and baked with fresh goats milk, and used
only fresh or dried herbs from her garden.
Tasha was renowned for her Afternoon Tea parties.

Once summer arrives, Tasha Tudor would always leave
her art table to spend the season tending her large,
beautiful  garden which surrounds her home.

6 opmerkingen:

Carolyn zei

Hi Anna,
I love your tribute to Tasha Tudor.The video is beautiful.
I hope you don't mind that I linked your blog to mine today so others could enjoy your lovely tribute.
Thank you,
Carolyn

Bernideen zei

This is wonderful- your blog is so lovely.

Anouk van der Zee zei

Hoi Anna,

Wat is je blog leuk! Ik ga je volgen!!

Groetjes Anouk

jose zei

Wat een ontroerend videootje. Je laatste post Poem is met die mysterieuzen illustratie heel mooi.
gr. Jose

greet's foto's zei

oh,,Anna,we hebben dezelfde interesses,zelfde plaatjes en achtergronden,ik heb deze bij mijn blog OMA NIJN leuk he.deze schrijfster heb ik niets van,ga i kringlopen kijkenmooi met dat filmpje,

groetjes oma nijn

Geri Meftah Art zei

Ik heb nooit eerder van Tasha Tudor gehoord. Maar dat gaat nu veranderen. Ik ga meer over haar lezen. Wat een mooie foto's van haar! En wat een mooie achtergrond voor je weblog met vogel geluidjes. Mooi!!!!