29.3.09

~The Shakespeare Garden~

Goedemorgen allemaal, Lekker geslapen?
Wel een uurtje té kort zeker?!

shakespeare3

Op mijn zoektocht kwam ik in deze prachtige tuin terecht:
Ik zal jullie mee laten genieten door er
een paar foto's van te laten zien en
er een klein beetje over te vertellen:
dus Kijk en Geniet!!!

The Shakespeare Garden in New York
is een thematuin die planten kweekt
die voorkomen in de werken van Shakespeare.
Deze tuin is een plek voor culturele, educatieve,
en romantische doeleinden
dus zeker ook, een perfecte locatie voor bijv. bruiloften.
shakespeare_144 Shakespeare_bust%20copy
Links: Standbeeld
- William Shakespeare~
Hieronder: de Ingang naar de tuin toeshakespeare_garden

Shakespeare_garden1
-----------------------------
Ophelia's speech from Hamlet:
Ophelia: There's rosemary, that's for remembrance.
Pray you, love, remember.
And there is pansies, that's for thoughts.

Laertes: A document in madness!
Thoughts and remembrance fitted.

Ophelia: There's fennel for you, and columbines.
There's rue for you, and here's some for me.
We may call it herb of grace o' Sundays. O, you must wear your rue with a difference!
There's a daisy. I would give you some violets,
but they wither'd all when my father died.
They say he made a good end.
--------------------------

En kijk eens wie ik daar ook tegenkwam!
Mister Toad!
Deze kikker springt niet, maar hij loopt net als een klein muisje…
Toadbig_chris shields
Erg grappig om te zien, ik heb toch wel even om moeten lachen.
We hebben gezellig samen een kopje thee gedronken en een praatje gemaakt over het leven in deze tuin en ik heb natuurlijk geinformeerd naar mijn familie…
maar nee hoor…hij kende ze niet!
Na een heerlijk middagje in deze tuin vertoefd te hebben,
gaat mijn zoektocht toch weer verder!!!
Dag Mister Toad..
Groetjes aan alle dieren en planten
en wie weet tot een ander keertje!
~
Dit was een geweldige plek
“to stop and smell the roses”.
21


Geen opmerkingen: